تاریخچه حجاب

?آیا حجاب در زمان پیامبر هم #اجباری بوده؟ کجای قرآن به حجاب زن امر کرده است؟

#بخش_دوم

✅زنان عرب جاهلی یک روسری دیگری هم داشتند که بزرگتر از روسری معمولی بود. این روسری از چادر کوچک تر و از روسری معمولی بزرگتر بود. روسری بزرگ مخصوص بیرون بود. استفاده از روسری بزرگ در آن زمان، دو جور بوده است.

✅برخی از آن به عنوان لباس تشریفاتی استفاده می کردند ولی برخی از زنان به عنوان پوشش استفاده می کردند همان طوری که در عصر ما در ایران چادر به دو صورت به کار می رود. برخی آن را به عنوان پوشش کامل تر به کار می برند و برخی فقط به عنوان تشریفات به کار می برند و هیچ گونه پوششی به حساب نمی آید. آیه ۵۹ سوره احزاب نازل شد و به زنان مؤمن دستور داد که روسری بزرگ را به عنوان پوشش کامل تر به کار ببرند و مسلمانان از آن زمان به بعد چنین کردند. در آیه ۵۹ سوره احزاب آمده است: «… یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلاَبِیبِهِنَّ …» جلابیب، جمع جلباب و به معنای لباسی است که از روسری معمولی بزرگتر و از چادر و عبا کوچک تر است،

✅این آیه در صدد بیان حکم دیگری در مورد پوشش نیست بلکه این آیه تأکید است بر عمل کردن به آیه سوره نور که حکم پوشش اسلامی را بیان می کند

بنابراین زنان عربی، لباس خاصی داشتند و با نزول حکم اسلامی پوشش، خود را بر اساس پوشش اسلامی پوشاندند و زنان مؤمن این حکم را خوب مراعات می کردند و خود را در برابر مردان نامحرم می پوشاندند.

✅در #روایتی از عایشه آمده است:

«من برتر از #زنان انصار ندیدم، همین که آیات سوره نور نازل شد یک نفر از آنان دیده نشد که مانندسابق بیرون بیاید، سر خود را با روسری های مشکی می پوشیدند.»

?مسأله حجاب، ص ۱۷۴،
? تفسیر نمونه، ج ۱۷، ص ۴۲۶

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.